خانه هایی که امام زمان ( عج ) به آنان عنایت می کند
حجت الاسلام نیلی پور با بیان این که خانواده مهدوی , محیطی کوچک برای اجرای وظیفههای منتظرانه است ,
خاطرنشان کرد : خانواده مهدوی با کار و کردار خویش , سایر افراد را عاشق و واله امام زمان ( عج ) می نماید ,
حضرت حجت ( عج ) به آن ها کناره دیده دارند و مقر محبان اهل بیت ( ع ) به حساب آورده می شود .
اهتمام خانواده مهدوی به تربیت مهدی یاوران
نیلی پور بابیان اینکه خانواده مهدوی برای امام زمان ( عج ) سرباز تربیت می نماید , خاطرنشان کرد :
خانواده مهدوی با کار و اخلاق و رفتار خویش , دیگرافراد را شیفته و واله امام زمان ( عج ) می نماید
و اعضای آن فرزندان معنوی حضرت مهدی ( عج ) محسوب میگردند .
خانه هایی که امام زمان ( عج ) به آنان عنایت می کند
مدیریت بنیاد فرهنگی مهدی موعود ( عج ) استان اصفهان تاکید کرد :
یأس و تنبلی , بُخل , تنگ نظری , ظلم , حیله , فراروگریز از مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی دراین خانواده روش ندارد ;
به عبارت خوبتر , خانواده مهدوی و مهدی یاور یعنی خانواده ای که
در مسیر جانفشانی برای حضرت مهدی ( عج ) گام بر میدارد و از رفاه , منزل , وقت ,
گنج و حتیدر صورت لزوم از اهدا جان نیز دریغ نمیکند , به همین بهانه در زیارت جامعه کبیره میخوانیم :
«بِأبى أنْتُمْ وَ اُمّى وَ نَفْسى وَ أهْلى وَ مالى ; پدر و مادرم و خودم و خانواده ام و مالم به فدای شما . »
عنایت ویژه امام زمان ( عج ) به خانواده مهدوی
او ابراز کرد : خانه مهدوی , محیطی کوچک برای اجرای وظیفه های انتظار است
و حضرت حجت ( عج ) به آن کناره چشمی دارند و منزل محبان اهل بیت ( ع ) به حساب آورده می شود .
مهدی نیلی پور تاکید کرد : در مقام مقایسه دربین تمدن خانواده و فرهنگ وتمدن مهدوی ,
اشتراکات و هدف ها همسوی زیادی به دیده میخورد که پرداختن و دقت بدین اصول مشترک
در جهت تقویت فرهنگ و تمدن خانواده به سمت همسویی و همانندسازی هرچه بیشتر بافرهنگ مهدویت میتواند
تاثیرگذار باشد تا از این روش بتوان به تربیت سربازان مهدی اعتقاد در خانواده خویش بپردازیم .
خانه هایی که امام زمان ( عج ) به آنان عنایت می کند
او تصریح کرد : آدم در زندگی شخصی , خانوادگی و اجتماعی خویش , نیازمند وقار و آسایش ,
خوشی و خوشبختی است و به متانت بیشتراز آسایش نیاز دارد,
آنچه امروزه آدم را در یک چرخه مشقت و افسردگی و سردرگمی قرار داده است ,
دقت افراطی به آسایش و خوشی و بدن آسایی و بی توجهی به عوامل پایدار آرامش و سعادت و روح آسائی است .
رحمت و کرامت ; بنیان خانواده مهدوی
تالیف کننده کتاب «خانواده مهدوی» بابیان اینکه خانواده تندرست و صالحِ مهدوی و چشم به راه بایستی
ضمن سعی برای تامین آسایش و خوشی , مخارج دنیوی و معنوی دوچندان تری برای تامین به روزی و وقار روحی اختصاص دهد ,
ابراز کرد : محور ارتباطات در یک خانواده مهدوی براساس اصل بخشش , سکونت , کرامت ,
ارتباط ها عاطفی عمیق و ساخت متانت پایدار است چون یک خانواده مهدوی با فهم تفاوت مبنایی دربین
«خوشبختی» و «خوشی» , تمام همت خویش را برای تامین به روزی «سعادت مادی و اخروی»
و در کنار آن برای تامین خوشی و رفاه به کار می بندد .
خانه هایی که امام زمان ( عج ) به آنان عنایت می کند
نیلی پور با اشاره به سفارش های اهل بیت ( ع ) در موضوع گرم نگاه داشتن کانون خانواده
و ساخت فضایی آرام در آن , خاطر نشان نمود : امام سجاد ( ع ) میفرمایند :
«وَ اَمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَاَنْ تَعْلَمَ اَنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَها لَكَ سَكَنا وَ اُنْسا فَتَعْلَمَ اَنَّ ذلِكَ نِعْمَةٌ مِنَ اللّه ِ
عَلَیْكَ فَـتُـكْرِمَها وَ تَرْفُقَ بِها وَ اِنْ كانَ حَقُّكَ اَوجَبَ فَاِنَّ لَها عَلَیْكَ اَنْ تَرْحَمَها ;
حق زن این است كه بدانى پروردگار عزوجل اورا مایه آرامش و انس تو قرار داده
و این نعمتى از جانب اوست , پس احترامش كن و با وی مدارا نما ,
هرچند حق تو بر او واجب تر است ولی این حق اوست كه با وی مهربان باشى . »
نگرش شهید مطهری پیرامون لزوم صلح و سازش در خانواده
مدیریت بنیاد فرهنگی مهدی موعود ( عج ) استان اصفهان با اشاره به نظر شهید آیت الله مطهری
پیرامون لزوم و چگونگی تامین دوستی و سازگاری در خانواده , اظهارکرد :
ایشان میفرماید : «به طور جدا فی مابین زن و مرد بایستی صلح و سازگاری برقرار باشد .
البته صلح و دوستی و سازشی که در زندگی زناشویی می بایست حکمفرما باشد
با آشتی و سازشی که فی مابین دو همکار , دو سهیم , دو همسایه ,
دو دولت همسایه و نیز مرز می بایست برقرار باشد , تفاوت زیاد دارد .
خانه هایی که امام زمان ( عج ) به آنان عنایت می کند
آشتی و سازگاری در زندگی زناشویی مثل صلح و آشتی و سازشی است
که در میان پدران و مادرها با فرزندان بایستی برقرار باشد که متساوی است
با گذشت و فداکاری و عشق و علاقه مندی به سرانجام یکدیگر و شکستن حصار تناقض
و خوشبختی اورا به روزی خویش دانستن و بدبختی اورا بدبختی خویش پی بردن ,
برخلاف دوستی و سازگاری میان دو همکار یا دو شریک یا دو همسایه یا این که دو دولت همسایه .
این گونه صلح و آشتی ها عبارت است از عدم تعرض و عدم تجاوز به حقوق یکدیگر .
بین دو دولت متخاصم «صلح مسلح» نیز کافی است .
خانه هایی که امام زمان ( عج ) به آنان عنایت می کند
در صورتی نیروی سومی دخالت نماید و نوار مرزی دو کشور را اشغال نماید و بازدارنده تصادم نیروهای دو سرزمین شود ,
صلح و آشتی برقرار شدهاست چون صلح و دوستی سیاسی جز عدم تعرض و عدم تصادم مفهومی ندارد .
البته صلح و آشتی خانوادگی غیر از دوستی سیاسی است .
در صلح و دوستی خانوادگی عدم تجاوز به حقوق یکدیگر کفاف نمی دهد , از صلح و آشتی مسلح کاری ساخته نیست .
چیزی فراتر و اصلی تر ضرورت دارد ; یک صدایی و یگانگی و آمیخته شدن روح ها بایستی به وقوع پیوستن پذیرد ,
همچنانکه در صلح و دوستی و سازگاری در میان پدران و فرزندان هم چیزی فراتر از عدم تعرض اضطراری است . »
نوشته شده توسط شهر هوشمند اینترنتی
وب طلایی